موضوع حضور یک تیم بسکتبال بانوان از ایران در رقابت‌های ترکمنستان این روزها به پرحاشیه‌ترین اتفاق این رشته تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، مسئولان این تیم سه نفره که با حمایت یک شرکت تولید لوازم‌التحریر خارجی به این رقابت‌های غیررسمی اعزام شد مدعی هستند که نماینده فدراسیون جهانی عملکرد این تیم را از نزدیک تماشا کرده و حضور این نفرات در این رقابت‌ها می‌تواند کمک زیادی به رفع محرومیت حضور تیم‌های ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی باشد.
فدراسیون بسکتبال در واکنش به اعزام این تیم اعلام کرده این نفرات باید در کمیته انضباطی حاضر شوند. احضار این تیم به کمیته انضباطی، یک روز بعد از جلسه ویژه رئیس فدراسیون با وزیر ورزش درباره بسکتبال بانوان و دستور وزیر برای پیگیری موضوع محرومیت حضور بانوان در رقابت‌های بین‌المللی، شبهات زیادی ایجاد کرد.
علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال درباره این پرونده و اتفاقات هفته‌های اخیر توضیح داد.

چرا فدراسیون نفرات اعزامی به ترکمنستان را به کمیته انضباطی دعوت کرده؟
این نفرات بدون هماهنگی با فدراسیون به عنوان متولی بسکتبال کشور راهی یک رقابت بین‌المللی شده‌اند. ضوابط لازم برای حضور در یک رقابت بین‌المللی رعایت نشده. این دوستان را خواسته‌ایم تا در این‌باره باهم صحبت و مسائل را حل کنیم. ما به هیچ‌وجه مشکلی با حضور این تیم در رقابت‌های ترکمنستان نداریم مشکل فقط این است که مسائل اداری لازم رعایت نشده. کارهایی در فدراسیون و وزارت ورزش باید انجام میشده که انجام نشده. این مسئله در آینده به ضرر خود این عزیزان خواهد بود و ممکن است برایشان در سیستم اداری مشکلاتی ایجاد کند. ما می‌خواهیم جلوی این اتفاق را بگیریم.
گفته‌اند فدراسیون می‌خواهد با این نفرات که اعزام شده‌اند برخورد کند که اصلا اینطور نیست. مسئله فقط سفر بدون هماهنگی بوده که باید شرایطش مشخص شود. اگر سفر شخصی بود مشکلی نبود.


آخرین وضعیت پیگیری موضوع محرومیت بانوان در رقابت‌های بین‌المللی چیست؟
همین امروز (دوشنبه) بنده نامه‌ای مفصل تهیه کردم و رئیس فدراسیون آن را برای تایید به وزارت ورزش برده تا بررسی شود. در این نامه نمونه‌های بین‌المللی که ورزشکاران در رشته‌های مختلف و به خصوص بسکتبال با حجاب بازی کرده‌اند را یادآور شده‌ایم. نمونه‌هایی که ثابت می‌کند بسکتبال بازی کردن با حجاب مشکلاتی که فدراسیون جهانی می‌گوید را ندارد. قرار است وزارت ورزش کمی هم چاشنی سیاسی به این نامه اضافه کند و پرونده را دوباره باز کنیم.


این خروجی جلسه وزیر و رئیس فدراسیون است؟
یکی از خروجی‌های مهم بله.


چرا در این جلسه کرم‌زاده معاون بانوان فدراسیون یا معاون بانوان وزارت ورزش نبودند؟
فکر نمی‌کنم مسئله‌ مهمی باشد که در این جلسه مطرح نشده باشد.


نقل قولی از شما منتشر شد که حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد. گفته بودید از کجا معلوم است نفرات اعزام شده در آنجا با حجاب بازی کرده باشند.
آن روزی که همکار شما از من درباره مسابقات پرسید فقط یک عکس از آن تیم منتشر شده بود. من گفتم هنوز هیچ چیز درباره مسابقات و اتفاقاتی که آنجا افتاده نمی‌دانیم و هیچ چیز معلوم نیست منجمله اینکه نفرات با چه وضعیتی بازی کرده‌اند. بعدا که فیلم و عکس‌های بیشتری منتشر شد متوجه شدیم. فکر می‌کنم درباره این نقل قول سوتفاهم پیش آمد. این نفرات بازیکنان لیگ برتری و ملی ما هستند و قطعا چنین مسائلی درباره آنها پیش نمی‌آید و من هم هرگز چنین تهمتی نمی‌زنم. من خودم دو دختر دارم و این عزیزان را هم مثل دختران خودم می‌دانم.


اینکه ناظر فیبا در ترکمنستان کار بانوان ایران را دیده چقدر به نفع ما موثر خواهد بود؟
من درباره این مسئله هنوز مطمئن نیستم. من سال گذشته هفته‌های زیادی با خانم "کیم" نماینده فدراسیون ژاپن در ارتباط بودم و تلاش می‌کردم تیم بانوان را به این کشور بفرستم. همه کارها انجام شده بود و در حال نهایی کردن کار بودیم که ایشان گفت نمی‌توانند از تیم ایران میزبانی کنند. ژاپن در آن مقطع تعلیق بود و آن رقابت‌ها را برای رفع تعلیق تدارک دیده بودند و قرار بود نماینده فیبا هم باشد. خانم "کیم" به من گفت به دلیل حضور نماینده فیبا نمی‌توانند تیم ایران را که با حجاب بازی می‌کند بپذیرند. در واقع برخورد فدراسیون جهانی با این موضوع برخورد یک حرکت غیرقانونی است.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس